söndag 10 augusti 2014

Jönköping, Triple International Dog Show

Helgen den 1-3 augusti var det stor internationell hundutställning på Elmia här i Jönköping. Min hundklubb, Jönköpings Brukshundsklubb ansvarade för agility-, rally- och lydnadstävlingar dagarna tre.

På fredagen var det rallylydnad och jag agerade inropare hela dagen, när det var över var det dags för oss inom agilityn att bygga upp banorna inför morgondagen. Så jag var hemma runt 22.30 på kvällen (då hade jag satt mig i bilen från Falkenberg klockan 06 på morgonen). Stupade i säng och befann mig sedan på Elmia igen kl 06 morgonen därpå.

Jag var funktionärsansvarig och vi hade svårt att få ihop tillräckligt med folk. När det sedan var någon som inte dök upp och en annan som vi skickade hem för att hon var sjuk så var paniken lite ett faktum. Jag övervägde att inte tävla själv, men till slut löste sig alla funktionärsposter tack vare obeskrivlig hjälp från människor runt omkring - tack för det!

Så jag tävlade till sist, dubbel klass 3 så det innebar fyra lopp för mig och Vilda. Resultat kan man se i filmen... Vi nollade två lopp, men fick tidsfel. I ett av loppen för att jag glömde banan och i det andra för att vi helt enkelt är för långsamma. I de två andra loppen fick vi 5 respektive 15 hinderfel och dessutom tidsfel.
Vi är långsamma just nu. Förvisso är vi ganska otränade och det var riktigt varmt denna dag, men någonstans börjar jag också inse att Vilda blivit lite långsammare. Hon hänger fortfarande med och är otroligt pigg på allt, men jag kan inte räkna med att klara referenstiderna längre helt enkelt.
Ändå väldigt nöjd med dagen, under omständligheterna klarade vi av det hela bra! Och dessutom blev tävlingen återigen lyckad vilket alltid är kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar