söndag 10 augusti 2014

Falkenberg

Den 30 och 31 juli var vi och tävlade i Falkenberg, en kvällstävling som började först klockan 16. Skönt tänker man i förväg, men när man inser att ens sista start går av stapeln ca 23 så börjar man överväga hur skönt det egentligen var... Vi hade inte tävlat på länge och knappt tränat under hela sommaren, så förutsättningarna för oss var väl kanske inte de bästa. I första agilityklassen glömde jag bort banan efter sju hinder och stod helt frågande på planen, slog mig för pannan och fick ett medlidsamt skratt från domaren. Synd kan man konstatera, för Vilda gick verkligen fint i den klassen! Men disken var ett faktum. Runt 23-tiden stod vi sedan på hoppbanan och även där glömmer jag banan, lyckas ordna till det men senare tar Vilda fel tunnelingång och disken är ett faktum även där. Dag två så inleder vi med agilityklassen och när jag gått banan är jag typ lipfärdig för att det känns så omöjligt dock diskar vi oss inte där jag tror att vi ska diska oss utan på ett annat ställe... Jaja. Jag ska bygga upp den banan hemma och träna på det omöjliga i alla fall! Inte sådär jätteupplagd för den sista hoppklassen vid det här laget, men står ändå där på startlinjen till slut. Och ÄNTLIGEN en nolla, dock med tidsfel för det går sååååå långsamt! Men å andra sidan, vad kan jag kräva av en i stort sett otränad Vilda? Skönt sätt att avsluta dagen på i alla fall. Under dessa dagar bodde vi hos Tina, Doglas och Bailey. Så snällt att vi fick våldgästa dem! Speciellt då Vilda löpte och var väldigt förtjust i Tinas hanar ;) Men det gick över förväntan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar